2019. július 7., vasárnap

Első benyomás - Fouganza gumis szár

Minden ismerősöm áradozott ezekről a gumis szárakról, akinek van, emiatt már jó pár hete gondolkodtam rajta, hogy beszerzek egyet. A héten beugrottan a Decathlonba becserélni egy nyári lovasnacit és hozzám ragadt egy.😅

Már ki is próbáltam, és megírtam nektek gyorsan az első benyomásomat róla. 



Külső

Minden bőr felszerelésem fekete, így nyilván szárat is feketét vettem a fekete kantárhoz.
A gumis része amúgy inkább antracit szürke, mint fekete, de nem üt ez a fekete kantártól, nem zavaró.

A zabla vége felőli kapcsoló a mondhatni klasszik, befelé fordítós Fouganza style, szerintem minden saját márkás lovagló száruk ilyen megoldású. Még nem volt ilyen száram, nekem igazából egyáltalán nem tetszik, de nem ronda, csak nekem fura. Ez egy olyan apróság, amin én azonnal tovább tudok lépni, hiszen a használatban egyáltalán nem befolyásol. 


A Deca-s szárak kapcsa mind ilyen, ízlés kérdése, hogy tetszik-e.


Cserébe viszont a szárat egy darabon fehérrel hímzett minta díszíti, ami meg nagyon tetszik. Ilyen a kishasvédős bőr hevederem mintája is. Ezt nagyon szépnek tartom, bőven kompenzálja a nekem furi csatot.

Nekem nagyon tetszenek a hímzett bőr lovasfelszerelések - de ez szintén szubjektív dolog.


A martingál stop nem a szokásos keskeny ovális alakú, hanem sokkal bomfordibb pillangó forma. Rá van nyomva a Fouganza logó, ami nem is ront, nem is javít a kinézetén. Nekem kifejezetten nem tetszik ez a megoldás, valahogy olyan indokolatlanul nagy, ormótlan ez a martingál stop, bár az elképzelés amúgy nem lenne rossz. Mostanában nem használok martingált, erősen gondolkodom, hogy le is szedem a szárról.

A martingál stop "szebbik fele".


A külcsínnél sajnos meg kell említenem, hogy egy részen kifejezetten csúnya, igénytelen a kivitelezés. A bőr és gumi rész összevarrásánál a belső oldal nagyon elnagyoltan van kivitelezve. 
Külalakra ez nagyon sokat ront a szár összképén. Ok, ez a belső oldal és lovaglás közben sem látszik, de kifejezetten hanyag, csúnya munka mind a bőr kiszabása, mind a megvarrása. Kár érte, mert amúgy egy szép, mutatós kis darab lenne a szár.


A szár esztétikai gyenge pontja - igazán kár, hogy csak a "kirakat" oldal kivitelezésénél voltak gondosak.


Méret

A szár címkéje szerint 1,60-as nagylóra való méret, amit vettem. Jázmin tökéletes teszt alany erre, mivel egy kifejezetten nagy, 165 magas, hosszú nyakú ugróló. Én meg egy kifejezetten kicsi, rövid karú lovas vagyok.😂 Szóval, ha nekünk jó a szár, bárkinek jó... és jelentem, tökéletesen jó méretben:)

A méretet szuperül eltalálták.

Használat

Pont azt hozta első használatra, amit vártam tőle. Jó a fogása, kényelmes, felülés után 2 perccel már el is felejtettem, hogy új szár van a kezemben - számomra ez a jó felszerelés legfontosabb tulajdonsága.

 

Ár-érték arány

A szárat teljes áron 3490 forintért vásároltam, az jó árnak számít a lovas webshopok más márkájú gumis száraihoz képest. A jó vétel érzését tovább erősíti, hogy saját márkás felszerelésre a Decathlonban 2 év korrekt garancia van. 



Értékelés

💗💗💗💗💔 

A szárat 4 csillagra értékelem, az első benyomás alapján, ha egy picit jobban odafigyeltek volna a kivitelezésre, járna az 5 csillag...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése